2019: 28e editie van het Monoconnection Treffen.
    Van 6 - 8 september 2019: Op een nieuwe locatie , de 28e editie van het Monoconnection Treffen.
    Cafe Calluna Stouweweg 5 7731 RW Ommen    Click for more info ;-)

MONOCONNECTION TREFFEN 2010

Informatie, verhalen en foto's over het treffen dat zich jaarlijks mag verheugen op de komst van vele enthousiaste eencylinderrijders uit West Europa die hun passie met elkaar delen.

Postby lambert smit » Wed Aug 25, 2010 7:21 pm

... en hier nog wat informatie nav de vele vragen die ik ontving:

voor overnachting kun je kiezen voor kamperen (we hebben een 'eigen' terrein) maar ook voor een hotelkamer (2 persoonskamer incl ontbijt is €75,40, pension (gedeelde badkamer/toilet) is €61,50 incl ontbijt.
Kun je zelf rechtstreeks boeken bij De Kluft, er waren gisteren nog kamers beschikbaar. Er zijn ook trekkershutten, maar die zijn allemaal al volgeboekt.
Bij aankomst kun je ook vouchers kopen voor ontbijt (€7,75 per keer, zoveel eten/drinken als je op kunt) en voor het buffet op zaterdag (€22,00)
Ook krijg je een SEP key voor douchen en bediening slagboom. Hiervoor betaal je €25,00 borg en er staat standaard voor €5,00 douchen op. Dit kun je opwaarderen bij het kantoortje dmv je bankpas. Bij inlevering bij je vertrek krijg je je borg en het ongebruikte deel terug. Je betaalt dus eigenlijk het grootste deel weekend vooraf, hou daar rekening mee!

vrijdagavond na aankomst kun je zelf gaan eten in het restaurant (dagmenu is vaak een aanrader) maar je kunt ook naar de snackbar gaan. De keuken is open tot 21.00 uur, het restaurant zelf tot 23.00 uur.
We hebben wederom de beschikking over de grote recreatiezaal, bar is in eigen beheer, dat scheelt in de kosten. voor €5,00 of €10,00 koop je een zuipkaart en voor een biertje of een frisje betaal je maar een euro. Ook bij de tenten is bier te krijgen dmv flesjes.
Vrijdagavond is bijpraten met bekende en minder bekende bikers onder het genot van muziek en een biertje (of wat anders natuurlijk).

Zaterdag is ontbijt, dit kan van 8.00 tot 09.30. Om 10.30 vertrekken we voor de toertocht, dit is echt een hele mooie. Kom je alleen zaterdag, dan kun je bij aankomst nog een voucher kopen voor het diner. Doe dit wel direct bij aankomst, want er wordt gekookt op basis van het aantal verkochte vouchers! De toertocht eindigt bij De Basse, er is daar een demo-race van classic bikes. Je kunt daar door de pits wandelen, motorfietsen bekijken, races bijwonen, echt heel leuk en.... helemaal gratis. De Basse is ongeveer 8 km van de camping, dus als je genoeg gezien hebt kun je rustig terugrijden in een groepje of alleen.

Zaterdagavond om 19.00 staat een warm/koud buffet voor ons klaar, echt super! Daarna/tijdens het buffet zal Huub vertellen over zijn reis naar Azie met een powerpoint presentatie en daarna speelt de band van Diederick de sterren van de hemel.

Zondag lekker ontbijten en een leuke tip kan zijn de Nuttert van der Heide rally: een motortocht (tijdsrit) voor motorfietsen van voor 1940. Dit vindt plaats in Boyl, net buiten Noordwolde. Je kunt of vroeg je nest uit en het vertrek zien, of kijken als ze terug komen (meestal begin middag). Ik zal nog zien of ik een stukje van de route kan bemachtigen, want dan kunnen we ze vanaf een terrasje zien en das wel zo makkelijk.

Mocht je je echt vervelen: je kunt voor €5,00 een inlogcode krijgen voor het WIFI netwerk, dat op de hele camping werkt.

De Kluft is een hele leuke camping, je kunt er van alles doen (wandelen, fietsen, kanotocht, fluisterboot) en ook voor kinderen zijn er voldoende facilliteiten. Heb je nog vragen, dan hoor ik dat graag!

groeten Lambert
lambert smit
Events Mod

My Motorcycle(s): Ducati Classic Sport 1000, AJS 31 CSR, JZR Shovel, Ducati 450 Scrambler, Laverda 1000 Jota
Km's / year: 1
Riding Skills: no thank you

Big Red 'n Blue

Postby diederick » Sat Aug 28, 2010 10:05 pm

Big Red 'n Blue komt de zaterdagavond...

Groet,
Diederick
SRX6 Super Single
diederick
Newby

Postby axxess » Tue Aug 31, 2010 10:45 am

Hier begint het al te kriebelen...

De weerberichten zijn perfect. De nieuwe tent ligt al klaar. De motor staat te wachten en ik ben al aan het aftellen...

Ossenzijl here we come!!!
axxess
Connection Admin

My Motorcycle(s): 3x SRX600; 1x MT-03
Km's / year: 10000
Riding Skills: Regular Road skills, Minor Off-road skills

Postby srxpatriate » Tue Aug 31, 2010 2:10 pm

Supers! Tot vrijdag allemaal! BRRAAAHH!

Rene
srxpatriate
Beginner

Km's / year: 0
Riding Skills: Regular

Postby sjak » Tue Aug 31, 2010 4:41 pm

GAAF dat je er weer bij kunt zijn srxpatriate, BBRRRAAAAAAAHHHHHHHHHHH
sjak
Events Mod

My Motorcycle(s): 2x SRX600;Honda VTR1000F; Yamaha diversion, 1x SRX nog op te bouwen
Riding Skills: minimal

Postby Erik » Tue Aug 31, 2010 5:37 pm

Mmm, heb er ook wel zin in!

De vraag is dan of ik met de SRX zou komen en zondag bij de Nuttert van der Heiden rit ga kijken. Of dat ik met de Scott kom (ik weet het, heiligschennis; da's geen mono dus daar kom ik vast het terrein niet mee op..) en dan zondag meerij in Boijl.

En er is zoveel te doen dit weekend (heb zo ongeveer de keuze uit 4 treffens/ritten waar ik naartoe zou willen).

Moeilijk, dat kiezen!
Erik
Beginner

Postby Kale » Tue Aug 31, 2010 9:45 pm

een klassieker heeft al vanzelf respect 8)
dus welkom!
Kale
Connection Admin

My Motorcycle(s): SRX-614 , R100GS, R1100s
Km's / year: 12000
Rider type: Commuting
Riding Skills: all-weather

Postby lambert smit » Wed Sep 01, 2010 6:38 am

Monotreffen+de Basse+ Nuttert v.d. Heide is al drie dingen in 1 weekend, dus dat wordt natuurlijk je keuze, want de andere is dus nog maar 1 dingetje...
lambert smit
Events Mod

My Motorcycle(s): Ducati Classic Sport 1000, AJS 31 CSR, JZR Shovel, Ducati 450 Scrambler, Laverda 1000 Jota
Km's / year: 1
Riding Skills: no thank you

Postby Erik » Wed Sep 01, 2010 7:55 am

Er is ook nog een veteranen treffen in Belgie en het Vespa Oldtimer Treffen in Maarn en een rit van mijn lokale Vespa club. Vespa is mijn andere hobby naast veteranen en SRX...

Maar je hebt wel een punt... SRX treffen is 3 vliegen in 1 klap, dat had ik zelf natuurlijk ook al bedacht ;)

Zit alleen nog op een stel helicoils te wachten die gisteren zijn opgestuurd uit Engeland voor de Scott. Als deze uiterlijk vrijdag binnen zijn (en niet al te laat op de dag) dan kan ik mijn cilinderblok nog voorzien van nieuwe draad en de Scott weer helemaal in elkaar zetten. En dan ook nog genoeg tijd hebben voor de rit naar Ossenzijl. 220 km binnendoor met de Scott is snel 5 uur rijden. En ik heb geen licht op de Scott dus moet voor het donker in Ossenzijl zijn.

Wordt dus allemaal een beetje krapjes...

Maar ik doe mijn best!
Erik
Beginner

Postby sjak » Wed Sep 01, 2010 1:27 pm

Wel gaaf,
de eerste Scott op het Treffen, tweecylinders hebben we al in ruime mate gehad dus dat mag geen bezwaar zijn.
Qua verlichting...een paar fietslampjes...geven misschien meer licht als de vooroorlogse kaarsjes..of Carbiedlampen...ik ken nog wel een paar mannen die daar hele creatieve dingen mee weten te doen....
sjak
Events Mod

My Motorcycle(s): 2x SRX600;Honda VTR1000F; Yamaha diversion, 1x SRX nog op te bouwen
Riding Skills: minimal

Postby Erik » Thu Sep 02, 2010 8:55 pm

Ik heb zojuist eens gekeken hoe ik in hemelsnaam een tent, slaapzak, luchtbed en overige meuk mee zou moeten nemen op een SRX... Mijn brommer heeft een racekontje en ik zie nou niet echt een mogelijkheid om ook maar iets op te binden... Hoe doen jullie dat? Rek? Heeeeele grote rugzak?
Erik
Beginner

Postby muzzer » Fri Sep 03, 2010 8:03 am

Ha, zelfde probleem :D .
Dan neem in m'n zoon mee, heeft koffers en een rekje :coolup
muzzer
Connection Mod

Postby Erik » Fri Sep 03, 2010 9:10 am

Mmm, mijn zoon is 2.... gaat niet werken denk ik :-D
Erik
Beginner

Postby lowlander » Fri Sep 03, 2010 9:22 am

Heren,

Het begon toch te kriebelen en ik hoop vanavond toch even snel langs te komen om iedereen eens te ontmoeten. Hopelijk start mijn motorfiets (nee, nog niet mijn SRX, wel een 1 cilinder) en kan ik daarmee op weg.

Tot vanavond.
lowlander
Newby

Postby axxess » Fri Sep 03, 2010 11:15 am

Wel de eerste dag zit er inmiddels op! Ondanks dat het treffen vandaag pas begint was de opkomst gisteren al groot. Het belooft dan ook een fantastisch weekend te gaan worden.

Komt allen!
axxess
Connection Admin

My Motorcycle(s): 3x SRX600; 1x MT-03
Riding Skills: Regular Road skills, Minor Off-road skills

PreviousNext

Return to MonoConnection Treffen