27e Int. Monoconnection Treffen 2017
8 tot 10 september 2017 (2e weekend in september!!!)
Camping De Kluft, Hoogeweg 26, 8376 EM Ossenzijl     Click for more info ;-)

SRX 400 dynamo

Here you can post your SRX related questions/Alles wat je altijd al wilde vragen over je SRX maar nooit durfde...

Moderators: Connection Mods, Forum Onderhoud

SRX 400 dynamo

Postby P4p3Rc1iP » Tue Jun 14, 2016 6:19 pm

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag heb ik een SRX 400 gekocht. Super tof en helemaal blij mee. Behalve dat zondag de lampen er mee op hielden... Ik heb er een nieuwe accu in gezet, want deze was wat gaar, maar wil (ook) niet opladen. Ik heb het spul wat doorgemeten, er de weerstand op de kabels uit de dynamo zijn 0,01 ohm. Volgens het werkplaatshandboek van de SRX 600 (heb nog niet een specifiek voor de 400 kunnen vinden) zou dit tussen de 0,2 en 0,6 moeten zitten. Het lijkt er dus op dat deze stuk is.

Kan het misschien nog iets anders zijn? En zo niet, heeft iemand een idee waar ik een nieuwe dynamo kan halen?

Bedankt,
Sander
P4p3Rc1iP
Newby
 
Posts: 6
Joined: Mon Dec 24, 2012 11:35 am
Km's / year: 0
Riding Skills: Regular

Re: SRX 400 dynamo

Postby sjak » Tue Jun 14, 2016 8:59 pm

Hoi Sander,
allereerst welkom op het Forum en gefeliciteerd met je SRX aankoop.

Hopelijk komt er een bruikbaar antwoord op je vraag,
ben zelf geen techneut, maar heb je de laadstoom op de accu gemeten? heb zelf 2x de spanningsregelaar/gelijkrichter kapot gehad......

Groeten
Sjak
User avatar
sjak
Events Mod
 
Posts: 460
Joined: Thu May 15, 2003 9:43 pm
Location: Huissen
My Motorcycle(s): 3x SRX600;Honda VTR1000F; Yamaha XVZ Royal Venture
Km's / year: 10000
Riding Skills: minimal

Re: SRX 400 dynamo

Postby P4p3Rc1iP » Tue Jun 14, 2016 9:18 pm

Ja, spanning op de accu is 12.1v bij ~5000 rpm zonder lichten aan. Met lichten aan zakt het naar 11.5v... :(
P4p3Rc1iP
Newby
 
Posts: 6
Joined: Mon Dec 24, 2012 11:35 am
Km's / year: 0
Riding Skills: Regular

Re: SRX 400 dynamo

Postby sjak » Wed Jun 15, 2016 7:51 pm

Dat lijkt mij laag, zover ik weet moet bij draaiende motor de laadstroom naar de accu ergens rond 13,5 -15.5 V bij 5000 toeren zijn anders laadt deze niet op.(die waarde staat in de manual van mijn Honda maar zal wel gebruikelijk zijn).

groet
Sjak
User avatar
sjak
Events Mod
 
Posts: 460
Joined: Thu May 15, 2003 9:43 pm
Location: Huissen
My Motorcycle(s): 3x SRX600;Honda VTR1000F; Yamaha XVZ Royal Venture
Km's / year: 10000
Riding Skills: minimal

Re: SRX 400 dynamo

Postby sjak » Thu Jun 16, 2016 12:54 pm

heb mijn SRX gemeten met stationair lopende motor: 14,5 Volt.
User avatar
sjak
Events Mod
 
Posts: 460
Joined: Thu May 15, 2003 9:43 pm
Location: Huissen
My Motorcycle(s): 3x SRX600;Honda VTR1000F; Yamaha XVZ Royal Venture
Km's / year: 10000
Riding Skills: minimal

Re: SRX 400 dynamo

Postby P4p3Rc1iP » Fri Jun 17, 2016 1:54 pm

Ja, die van mij wil dus niet meer opladen :( Enig idee waar ik een nieuwe dynamo vandaan kan halen? Voor de SRX 400 kan ik weinig vinden, maar is deze misschien gelijk aan die van de SRX 600? En is deze toevallig niet ook hetzelfde als de XT600, want die zijn er wel?
P4p3Rc1iP
Newby
 
Posts: 6
Joined: Mon Dec 24, 2012 11:35 am
Km's / year: 0
Riding Skills: Regular

Re: SRX 400 dynamo

Postby sjak » Fri Jun 17, 2016 4:42 pm

Kan ik je helaas niet zeggen, misschien iemand anders of bij een motorsloop navragen.
Je kunt de vraag ook (na aanmelden) op het duitse forum plaatsen, die zijn nogal 'actief' vergeleken bij NL
http://srx6-freun.de/index.php

groet
Sjak
User avatar
sjak
Events Mod
 
Posts: 460
Joined: Thu May 15, 2003 9:43 pm
Location: Huissen
My Motorcycle(s): 3x SRX600;Honda VTR1000F; Yamaha XVZ Royal Venture
Km's / year: 10000
Riding Skills: minimal

Re: SRX 400 dynamo

Postby P4p3Rc1iP » Sat Jun 18, 2016 12:16 pm

Heb nu via Facebook een en ander gevonden! :)
P4p3Rc1iP
Newby
 
Posts: 6
Joined: Mon Dec 24, 2012 11:35 am
Km's / year: 0
Riding Skills: Regular

Re: SRX 400 dynamo

Postby P4p3Rc1iP » Sun Jun 19, 2016 2:11 pm

Ik heb nog wat testjes gedaan!

Ik heb het ook al ergens anders in het engels geplaatst dus hier even een copy paste:

- AC voltage measured on connectors to voltage regulator, with regulator detached: Idle around 20-24v, at 4000rpm around 58-64v

- DC voltage on the regulator with DC wires detached: Idle around 20v. Couldn't hold both probes and throttle with only 2 hands so didn't test at higher RPM

- DC voltage on battery leads with battery detached: Idle 0.01v, 4000rpm 0.03v. When switching engine off it briefly spiked to 5v before gradually dropping to 0.

- The lights/indicators/horn don't work with the battery detached.

So what does this mean?

- It seems the AC voltage coming out the alternator is fine, so the alternator isn't broken.

- The DC voltage on the regulator is...? Too high? Shouldn't this be around 14v? I don't know...

- The voltage on the battery is totally off. Shouldn't this be the same as on the voltage regulator? Is there (also) a short? But if there's a short, why do lights work with battery attached?

Is my thinking correct?
P4p3Rc1iP
Newby
 
Posts: 6
Joined: Mon Dec 24, 2012 11:35 am
Km's / year: 0
Riding Skills: Regular


Return to Questions/Vragen(SRX)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron