Page 1 of 1

xbr verbouwing

PostPosted: Wed Sep 12, 2007 9:10 pm
by nicobakker
Op verzoek een kleine uitleg over de veranderingen aan mijn xbr.De voorvork komt uit een Yamaha TRX en heb daarvoor het onderste gedeelte van het balhoofd afgeslepen en een andere bus gedraaid.Dit om een groter kegellager te kunnen gebruiken.Achteraf bleek bij Motozoom dat er conische balhoofdlagers te krijgen waren met de juiste maat...
Het voorwiel komt uit een BMW f650,waarin een 17"velg is gespaakt.De remschijf heb ik passend gemaakt om in de vierzuigerremklauw van de TRX vork te komen.De clipons zijn ook van een TRX en de koplamp is een universeel exemplaar.Het achterwiel komt uit een Kawasaki KLE en daar heb ik een bredere velg in laten spaken bij Haan Wheels,ook om de uitlijning passend te krijgen met de ketting.De achterremklauw komt ook van een KLE en de rempomp van een ZX6,het rempedaal is van een Yamaha R6.De uitlaat komt dan weer van een Ducati Monster evenals de jiffy.Heb de nieuwe rvs uitlaatbochten meteen moeten verzagen om ze onderlangs het blok te laten lopen.
Het achterframe heb ik gedeeltelijk verwijderd en de buddy doormidden gezaagd en een klein beugeltje gemaakt om het achterlicht ed vast te houden.Verder nog diverse kleine aanpassingen als kabelboom en zekeringkast veranderd en een ander gashandle.
Ook zitten er andere schokbrekers op van Hagon,de achtervork is wel standaard.
Ben er zo'n vier maanden mee beziggeweest,en ben nog lang niet klaar.Ik wilde eerst weten of alles goed werkt en heb er nu 4500km mee gereden.Kan wel zeggen dat het stuurt boven verwachting,zeker met zo'n grote balhoofdhoek.
De tijd van knutselen begint zo weer nu de herfst en winter aan treden.
Foto's staan wel tussen de Doornenburg plaatjes.
Groeten Nico

PostPosted: Thu Sep 13, 2007 7:48 am
by Kale
thnx !!

en dan hebben we het over deze

PostPosted: Thu Sep 13, 2007 9:32 am
by axxess
Echt een mooie fiets!! Ik heb er Doornenburg ook even bij staan kwijlen. Erg ruig!!!