2019: 28e editie van het Monoconnection Treffen.
    Van 6 - 8 september 2019: Op een nieuwe locatie , de 28e editie van het Monoconnection Treffen.
    Cafe Calluna Stouweweg 5 7731 RW Ommen    Click for more info ;-)

XBR500 is een leuk fietsje

Alles over de XBR500 en GB500. everything about XBR en GB

Moderators: Connection Mods, Forum Onderhoud

Postby 4slag » Tue Jan 18, 2005 9:58 pm

Aaah oki is wel wat anders ja :oops:
Wat ik wel behoorlijk grappig vond aan zo'n ding is het versnellingspedaal (pookje kun je het niet noemen)
Starten koppelen en schakelen met 1 pedaal =D> :lol:
Hopelijk ooit met DEZE geluiden
4slag
Beginner

Postby Kale » Tue Jan 18, 2005 10:18 pm

Starten koppelen en schakelen met 1 pedaal

hoe gaat dat dan in zijn werk??
Kale
Connection Admin

My Motorcycle(s): SRX-614 , R100GS, R1100s
Km's / year: 12000
Rider type: Commuting
Riding Skills: all-weather

Postby 4slag » Tue Jan 18, 2005 10:23 pm

Voor het starten trek je het pedaal uit en draai hem omhoog,is het een kickstarter !
En dat koppelen heb ik niet precies bekeken maar wel was het zo dat als je de pook nog een soort van vast had en je liet de koppeling los dat er in eerste instantie niks gebeurde pas als je het pedaal losliet pakte ie.
Heb niet geprobeerd om hem zo in z'n versnelling te zetten,zal je toch aan een jawa expert moeten vragen hoe dat precies zit.
Hopelijk ooit met DEZE geluiden
4slag
Beginner

Postby AA_XBR » Tue Jan 18, 2005 11:40 pm

Een JAwa expert ben ik niet, maar ik heb wel 2 keer een 638 350cc blok open gehad. De versnellings pook bedient ook de koppeling. Als je rijdt en je zet kracht het versnellings pedaal dan ontkoppel je hem en dat merk je!
Je kan werkelijk zonder koppelings handle schakelen.
Als je wil kan ik wel precies uitleggen hoe het werkt :-)
Kort is het zo dat waar de koppelings kabel het blok in komt, de versnelling ook zit en het zelfde " palletje" bedient.

Maar het probleem was wel dat ik met de xbr heel erg moest wennen om te schakelen.
Oja ik starte de jawa eigenlijk alleen maar door hem aan te duwen, of hij moest echt warm zijn.
Ach je kon hem koud wel aan trappen trouwens, 2 keer met de noodstop uit en dan de derde keer met de stop op aan, en ging hij aan.
Ik vind nog steeds gek dat de moderne merken geen jawa gadgets hebben. De ketting bij een jawa is geheel afgesloten in een rubber hoes, en die automatische koppeling vind ik perfect!!

AA
AA_XBR
Newby

Postby Niek » Wed Jan 19, 2005 9:27 am

Yep, dat is een geweldig systeem; het schakel, koppel en kickstartpedaal van Jawa. Zelfs was het mogelijk om zonder de koppelingshandel in te trekken, in de 1 te schakelen en weg te rijden.
SRX 600
1100GS
Niek
Newby

Previous

Return to Questions/Vragen(XBR/GB)